fredag 25 januari 2008

Ljus Framtid.

Jag måste få skriva av mig lite om hur bra jag mår just nu. Bara Annie skulle kunne förbättra min situation som det är nu. =) Satt förrut och betalade räkningar och dylikt och det börjar bli bra. Det börjar lösa sig. Så här mycket plus har jag inte gått på länge och det är egentligen inte så mycket. Jag kommer inte nämna några siffror utan ni får gissa, men det är inga stora belopp. Även med en del skulder och annat som jag fortfarande kommer betala av i fortsättningen så känns det bra ändå. Jag tror det är nu det kommer vända, men framför allt ser jag ett slut på eländet. Det kommer visserligen bli lite snålt med tanke på Hamburg resan vi ska göra med klassen, men jag låter inte det hindra mig att känna mig nöjd i nuläget ändå.

Det som också gör mig nöjd och glad är att jag nu, med den planerade Nprapatutbildningen, även har en framtid inom ett yrke. Som jag tror jag kommer bli nöjd med. Plus då känna att man inte kommer bli en fritidsforskare eller lagerarbetare resten av livet heller. Utan att man har en intressant utbildning som även ger en chans att uttvecklas. Haha, tur att det inte låter som att jag gör reklam! XD

Har även tagit igen en del skolarbeten nu också. Måste verkligen ligga i där för att klara allt tills sommaren. Blotta tanken på att inte klara det och behöva plugga mer än ett ämne på komvux eller nått annat är obekväm. Så det skall icke hända. Ska passa på i kväll, när alla andra röjer runt och festar och jag ligger här hemma hos mina förälldrar och känner mig allmänt nöjd, ägna mig åt lite skolarbeten.

Och bara för att tillägga. Jag har upptäckt att svensk Reggae är riktigt jäkla bra. Kapten Röd ftw ^^

Aishiteru Annie

Inga kommentarer: