lördag 2 februari 2008

En öl kan man ju inte säga nej till.

Så, varför är det så att när man blir bjuden på alkohol så blir man tre gånger så full än när ens egna pengar har köppt spriten?

I går så tog jag upp datorn till Henke för att vara lite nörd och spela lite med Henke och Aijmer. Men också för att få internet över helgen. Datorn behöver lite internet till och från ^^ När jag var på väg upp till Henke ringer en partysugen Sandra och Karin. Och efter lite velande från mitt håll bestämde jag mig för att iaf gå hem till Sandra och förfesta med dom. Min plan var egentligen att gå hem och INTE följa med till harrys. Men själklart är sandra och Karin väldigt bra på att övertala mig och lockar med Bland annat öl när vi når krogen. Sagt och gjort står vi där sen på krogen. Allt är lugnt och det är inte så mycket folk. Och jag har för en gång skull kul på krogen, och en god öl i handen. Ölen blev fler och det bjöds ganska friskt allt efter jag träffade mer och mer folk jag kände.

Jag tog upp mobilen och kollade klockan. Den visade strax efter 12. Jag smsade lite med Annie och satt och tog det ganska lugnt och var inte speciellt onykter. Rätt vad det är så är jag utanför krogen med jackan på och klockan är efter 2!? Vart tog mina två timmar vägen. Uppenbarligen hade jag kul iaf, bland annat vittnar Sandras bilddagbok om det, men också Annie när jag pratade med henne i morse. Jag ringde henne när jag var på väg hem från krogen och och vi pratade i 2 timmar tror jag. Tydligen dansade jag i går också. Så nu har jag dansat 4 gånger på krogen, var av jag kommer ihåg en. Och det var inte denna gången...:P

Men det är fan skum att man alltid blir fullare då man inte planerat att bli full, och när man inte köper spriten själv. Men i går var en obehaglig kväll nu såhär i efterhand. Jag gillar inte att bli så full, då jag känner att jag inte längre har någon kontroll. Jag har gjort och sagt några idiotiska grejer på fyllan och det är väl tur att konsekvernserna inte blivit värre än vad dom blev då. And god forbid att jag ska göra nått dumt igen. Men jag hade väl tur denna gången att det inte gick över styr. Kanske också lite tur att jag hade Sandra med mig som tog höll koll på mig :P

Med denna kväll som vart en skvätt för mycket för mig, skulle jag egentligen vilja ta en vit månad eller nått. Men eftersom jag nu på torsdag ska till gotland, och redan har planerat att gå till Rindi på lördag, där Annie har personalkort i och med att hon jobbar där, Så kommer det vara ganska svårt. Jag tror iofs att det kommer bli en mycket bättre fylla eftersom det nu är planerat. Och jag har någon att fokusera på om det skulle bli för mycket ^^

För att vittna denna kväll länkar jag nu till Sandras Bilddagbok

Btw, jag måste förvarna och kan inte garantera att innehållet är lämpligt för mindre barn och ej mogna ungdomar.

Inga kommentarer: