måndag 25 februari 2008

The why of the stuff...

Jag funderar seriöst på att ta bort alla communitys jag är med i. Helgon, Bilddagboken, Facebook m.m... jag använder dem inte längre, och när jag väl skriver till någon eller svara på någons inlägg är det ändå inget "viktigt". Men hur definerar man viktigt då? Jadu, min vän. Det vet jag inte. Att kominucera är ganska viktigt över lag. Men jag känner inte att jag får någonting ut av att kominucera med folk på dom sidorna. Jag går ändå inte in i någon djup och givande diskution med någon utan pratar om väder, I-landsproblem och andra dekokter. Jag använder heller inte något forum och diskuterar i heller för jag för det första inte orkar, för det andra finns det alltid massa jag-vet-och-kan-allt folk som kommer och alltid ska vara och ska lägga sig i bara för saken skull. För det tredje har jag, som nämt många gånger innan, inget internet hemma, vilket gör det lite svår att kolla olika forum.
Nej, jag tycker bättre om att prata och diskutera med folk i verkliga livet. För då kan man bland annat välja folket man vill prata med, och risken för att någon ska komma och lägga sig i bara för att är inte så stor. Det skulle nog mest bli pinsamt för den snubben.
Nåja, jag kommer väl ha kvar mina konton på de olika sajterna tills vidare. Inte vet jag varför...kanske för att jag inte orkar ta bort dom för att jag inte bryr mig tillräckligt för att lägga tid på en sådan process...ja, vi säger så iaf!

När jag tyckte på "Publicera Inlägg" och lutade mig tillbaka för att beskåda mitt verk frågade en kompis, "Vad gör du?" Vilket på jag svara "Jag skriver blogg" då slog det mig. Jag har ersatt alla communitys med denna blogg tror jag. Inte för att det är mer givande på någon stätt...men jag for fortfarande skriva av mig då och då vilket jag tycker är ganska viktigt och jag slipper alla folk. Det ändå folket kan göra är att skriva komentarer. Vilket inte är samma grej som att få ett gästboksinlägg. Jag drömde till och med att jag bloggade i natt...crazy shit...

1 kommentar:

Annie sa...

Man blir bloggberoende... Hihi! Se bara på mig och mina alster.
Keep on bloggi'n!

Puss o nyp i rumpan!