fredag 16 januari 2009

Will tere be cake?


Hur många bloggar inte på sin födelsedag? Tänkte att jag lika gärna kunde göra det. Men 23 är väl ingen speciell ålder, men jag tänkter inte ha någon speciell tillställning heller för den delen. Idag kommer Annie hem över helgen. Det är den bästa presenten man kan önska sig =) Jonas kommer över lite senare, och Marcus dyker nog förbi under kvällen också. Några öl finns det en risk att det blir. I morgon tror jag däremot lite mer festligheter. Baka tårta och skit ^^

Men, varför firar man födelsedag egentligen? Ja, jag har levt ytterligare ett år till. Men man borde egentligen lägga fokus på någon helt annan, och det är mamma. Vi borde fira våra mammor på samma dag som hon så smärtsamt gav oss, barn, till världen. Det är dom vi borde ära istället, eller åtminståne tillsammans med. iofs har de mors dag, men...man borde iaf ge ett personligt tack till sin mamma på födelsedagen.

Nu ska jag förbereda mig för att springa ner till båten...om två timmar!

Grattis till mig och tack till min Mamma!

tisdag 13 januari 2009

Zeitgeist?


Jag vaknade runt halv nio i går morse som vanligt. Åt frukost som vanligt, och satt mig vid datorn som vanligt. På Facebook har en gamal bekant, Kim, sänt en invite till en grup som heter Zeitgeist. Jag tänkte som vanligt bada avböja erbjudandet som jag alltid brukar göra, dock sa någonting åt mig att kolla in vad det hela handlade om ändå. Så jag gick in på sidorna och det stod någonting om en rörelse..."sekt" tänkte jag? Med det stod också om Zeitgeist the Movei. Så i min lathet för att läsa skippade jag all text och begav mig mot en länk till youtube. Det slutade med att jag satt och tittade på fyra timmar dokumentär i två olika filmer.

Det var en dokumentär om...mycket. Framförallt U.S.A och några punkter ur hur saker och ting fungerar. Hela idén, som jag förstod det, menar att vi (men framförallt usa) lever i ett pengastyrt samhälle, där pengar skapas ifrån ingenting alls och alla skuldsätter sig. Han, skaparen av Zeitgeist, Peter Joseph, pratar också om kristendomen och hur den är skapat för att hålla folk i chakt. Dom inehåller även en information om 9/11 händelsen och ganska intressant fakta.

Det är en kontroversiell film som ger en helt annan inblick i samhället. Jag ska inte skriva mer om filmerna då jag inte tycker att jag skulle göra filmerna rättvisa utan uppmuntrar alla att ta sig tid att titta på dessa dokumentärer.

http://www.zeitgeistmovie.com/

Jag hittade även en namninsamlign för att Zeitegeist dokumentärerna ska visas på SVT.

http://www.namninsamling.com/site/list.asp?id=3313

söndag 11 januari 2009

Smuts, stress och skålar

*blåser* *host host* Shit, bloggen har allt blivit dammig. Tim har numera skaffat en blogg, så jag tänkte att jag skulle försöka komma igång lite igen...vi säger väl så för ovanlighetens skull. Måste också uppdatera mig på lite andra folks bloggar, Annies till exempel...såja, duktig pojkvän. Lämnade henne vid båten halv 8 i morse...sitter nu här och gråter och lyssnar på deppmusik...nästan iaf. Det senaste är sant iaf...hittade en gammal låt igår som handlar om såntdär kärleksdrabbel med ett mycket fint piano komp i. Ska se om det går att ladda upp den på bloggen eller nått...annars får jag väll göra en video med den och lägga upp den på youtyube och länka hit....eller..........nej.

Några jävla rövhattjävlar har flyttat in i vår korridor och använder korridoren som en sopstation. Fan till och med så Wilja (vår hund) tar illa upp. Och detta aldeles lagom till att våran andra granne har slutat med det...borde pissa i deras blevlåda...om den inte hade suttit 1 och en halv meter upp i väggen...

Massageutbildning var det ja. Den 23e mars eller nått så blir det massageutbildning, så se upp alla luriga muskelknutar, jag ska masera skiten ur er!!! Kommer då bo i hjortkvarn under utbildningsperioden som är ungefär två månader vilket innebär att jag har tid att träffa alla som nu vill umgås med mig. Öl öl öl öl på pasta kankse? David? Ta dig till örebro då. Annars slänger jag en katt i huvudet på dig.

Ska också försöka skriva färdigt min företagspresentation och skicka in idag. Fixa en budget...blah...orkar inte...vill bara att tiden ska gå fortare...Bli klar med utbildningen...Annie komma hem från Samoa (som hon ska vara på i tre månader) Medeltidsvekan, sommar...naprapathögskolan...

Over'n out...

onsdag 13 augusti 2008

LAN ftw :)

Sitter hos Isolerings-Jonas och Lanar Diablo II Lord of Destruction...bara så ni vet ^^

Måste också säga att jag kommer plugga 100% nu i höst, och det är as bra, för det betyder mer $$ till mig :P Ska uppdatera mer om det senare...

söndag 10 augusti 2008

Medeltidsveckan och annat....

Då var årets medeltidsvecka slut. Bara 51 veckor kvar tills nästa ^^

Årets mtv var helt ok, kunde vart sämre, men också mycket bättre, många planer som inte riktigt vart av men han med en massa kul också. Men att det kunde vart bättre beror nog väldigt mycket på vädret...iaf om man jämför med förra årets mtv som bara hade en "dålig" dag, mot denna som hadde 4-5 kassa dagar (vad det gäller vädret då). Kul som alltid var det att träffa gamla bekanta och supa sig full i nordergravar. Och liksom förra året var höjdpunkten Trixarnas eldshow som var mycket mycket bra. Vi hadde frontrow seats då vi satt och väntade i 12 timmar på showen som började kl 22.00. Och i vanlig ordning spelade Loke som förband och Patrask under självaste eld-spektaklet. Loke i sej så jag bara 2 gånger under Lokebron i år...blev för mycket annat att göra. Men vi såg honnom första dagen (söndag) då han spelade en helt nyskriven låt för oss. "7 Dagar" tror jag den skulle komma att heta och handlar om medeltidsveckan "I sju dar' per år, i sju dar' per år, i sju dag per år i visbys medeltid" *sjunger lite*. Den var catchy så att säga.

Det blev mycket mindre gäster på ön under veckan än vad som var planerat. Ooni den dummern kom ju inte alls...Fyfy...och btw, Leina godtar inte ursäkter per hälsning. Utan du ska ner på knä nästa gång ni ses ;) (men hon fick skivan iaf :P) Däremot var vår allas Miro Nord här, som tog med sig bra musik, idér och ett underbart humör som bara blev bättre och bättre ju mer av veckan som passerade. Många öl och intressanta diskutioner blev det...lite udda planeringar också må jag säga. Vi får se vart detta kan bära av.

I övrigt så är min mobil på lagning igen ^^

Alla runt om kring skaffar eller har hund, sugen blir man. Och sugen på att få hit illrarna...

Är förkyld...

Ska fortsätta öva med mina Pois också. Börjar få lite skills tycker jag.

Så fort jag får tillbaka min kamera ska jag försöka uppdatera min bilddagbok också

Blir nog fastlands roadtrip om ett tag också. Mamma, Pappa...here i come :) ...ja...och värnamo :P

måndag 16 juni 2008

Flyttat igen.

Sådär, då är det den första dagen man bor i Visby på Gotland. Vet inte om jag riktigt har greppat att jag bor här än, det tar väl säkert en vecka eller så. Men nu är jag här iaf. Har många väskor och påsar att packa upp och hitta ställen att placera allt på. Datorn fick bli en första prioritet för musikens skull. Lite blogg blev det också minsan. Men nu ska jag nog återgå till att packa lite igen så att man blir klar någon gång...men jag återkommer snart...

onsdag 5 mars 2008

Minus en.

Då hade man en piercing mindre. Eller, jag kan ju fortfarande sätta i den. Men jag tror jag skiter i det. Känner mig bekväm med tanken på den inte är där. Jag har redan, efter ca en timme, märkt hur mycket man egentligen "grejar" med en piercing i läppen. Jag har nog kommit på mig själv att vilja ta i, dra, rycka, leka med den ett tio tal gånger sen den blev urplockad. Det ska också bli spännande att se hur hålet kommer bli. Om det blir ett stort ärr, eftersom den ändå går igenom läppen. Varför? Jag var lite trött på den, plus att den efter två år fortfarande inte riktigt läkt började krångla lite igen. Det är ju ändå bara en piercing och jag har ju fler. Jag funderar nästan på att kompensera med att ta en i tungan. Men inte nu iaf. Det är för dyrt, om inte Tim kankse kan göra en.

I morgon bär det av till Gotland igen =) Men denna gången slipper jag åka massa buss och tåg dit eftersom Annie är här och vi då åker tillsammans. När hon kom hit förra veckan i onsdags lyckades hon surprisa mig ganska mycket. Hon skulle nämligen komma hit på kvällen, för det var bara den båten som gick under hela dagen, trodde jag. Istället tog hon en båt tidigare och stod och väntade vid min dörr när jag slutade skolan. Det tog nog iaf 20 minuter innan jag insåg att hon verkligen var där. Lagom överaskning ^^ Love ya!

Min telefon är på lagning nu igen. Men denna gången är den reklamerad och jag hoppas på en ny.

Nu ska jag hitta på nått vettigare än att blogga! :P Ha de